ghem de gânduri

și-am vrut să scriu și să scriu, că aveam senzația că mi se opresc cuvintele-n gât și să se îngrămădesc acolo și mi se formează ca un ghem pe care acum am șansa să-l elimin mai mult sau mai puțin elegant.

*

am citit marele gatsby și nu am putut să-mi imaginez alte cadre și alte personaje. am văzut scenă cu scenă, derulându-se în capul meu filmul cu leonardo dicaprio în rol principal plus sau minus cîteva scene. finalul lui gatsby mi-a transmis mai multă emoție în film, chiar dacă nu s-a vrut a fi un film emoționant. romanul are în schimb ceva mai multe scene cu personajele din planul secund, ceea ce mi se pare normal, dar nu am regăsit niciun alt element important care să nu fie surprins în film. într-un fel, citind cartea, mi-am dat seama că filmul chiar o fost bun. și asta-i o raritate. în continuare aș stânge-o de gât de daisy, care poartă pe umeri singurul ei păcat și anume că-i femeie.

*

și-apoi, într-o noapte, cu căștile în urechi, am dat gata playlistul lui mihnea blidariu, pentru ăi’ de nu știu îi solistul trupei luna amară. cartea fără muzica respectivă, și-anume melodiile de dau titlul fiecărui capitol, îi necitibilă. (părerea mea. ca tot ce scriu, că deah.) mno, ca instrucțiuni de utilizare, ca să devină o lectură plăcută – tre’ să ai muzica aia drept cadru, că altfel nu se poate, dar asta am stabilit deja. apoi îți imaginezi că ești într-un bar, cu o mână de prieteni foarte buni și în buna-voastră dispoziție, aberând despre sensul vieții și încotro ne întreptăm ca nație… vine unul cu mintea mai creață și se întreabă cam ce s-ar întâmpla cu țărișoara noastră dacă s-ar afla că sfârșitul lumii îi aproape.  și fiecare începe să imagineze câte o istorioară… și în timpul ăsta te poți apuca de citit liniștit… niște istorioare ce nu se iau prea tare în serios, dar care din când în când grăiesc adevăruri mari și grele, cu care oricum nu prea știm ce să facem. în timpul lecturii te poți trezi ba oftând aprobator, ba uitându-te pe pereți, mai râzi la o glumă bună, apoi la o glumă proastă, iară la final, când tătă lumea și-a spus poveștile imaginate, vine unul și sparge imaginarul cu păreri despre viață, din realitate, dacă e de luptat sau de plecat în pustiu. mie mi-a plăcut, zău, pentru că nu, nu-i cartea aia în care plodul lui maicăl gecsăn în geniu criminal și ajunge să locuiască în românia, ci îi cartea aia care-i de fapt o seară faină, ca-ntre prieteni buni, cu confidențe despre viață și cu temeri exprimate pe-un ton domol, dar ferm.

*

de câteva zile, după ce-am rumegat la cărțuliile ăstea, am ascultat o melodie de-a alexandrinei. și-apoi încă una. și-apoi văd că-mi dă iutubu’ un playlist întreg, pe care l-am ascultat și răsascultat. fata asta cântă așa frumos și dulce și duios. are versuri faine, cu înțeles și noimă. și-am văzut că alexandrina are și-o figură frumoasă și cred că e considerată ca fiind o femeie faină. numa’ că mie-mi pare că… aspectele ăstea-s ca două piese de puzzle din cutii diferite și mereu-mi vine să ascult vocea aia și muzica aia, fără să vreau să-i asociez o figură, pentru că mi se pare că nu se potrivește și oricum mie mi-e suficient.

*

cumva înainte de toate întâmplările înșirate aici am fo’ și-am văzut faust. filmul. rusesc, cică. da’ se vorbește în nemțește. în fine. io n-am citit faust, dar aveam și eu habar că-i vorba despre unu’ de-și vinde sufletul diavolului în schimbul cunoașterii. și din câte cred io nu se referea la cunoașterea de păsărică virgină. și-așa m-au apucat niște nervi, că-n situații în care chiar nu-i necesar să se folosească sexul, îți este bagat pe gât așa, cu forța, că parcă omu’ de-atâta-i în stare.

*

așa cum există iubiri de-o vară sau iubiri pătimașe, dar care se sting repede, așa mai sunt și unele relații de prietenie. dar se pare că nimeni nu-și plânge prietenii pierduți în ceață. nu se fac filme despre, nu se scriu romane pentru și nici poezii în cinstea.

Leave a Reply

