Filmele lunii aprilie

rioRio (2011)

După ce vizionasem deja Cloudy with a Chance of Meatballs, care nu mi-a plăcut în mod deosebit, rămăsesem în continuare cu poftă de film simpatic şi animat. Am cerut îndrumări şi mi s-a recomandat cu bună credinţă Rio, “un film cu papagali”. 😆 Ce-i drept, fraza aceasta nu pot spune că m-a convins în vreun fel, dar a venit completată de un “singur o să-ţi placă” şi-am crezut pe loc. Filmul e drăgălaş foc, pe mine m-a prins, păsările colorate, atmosfera de carnaval amestecate cu ideea de predestinare şi condiţionare au mers destul de bine. Recomand mai departe!

waitngWaiting… (2005)

Acţiunea filmului se desfăşoară într-un restaurant, pe durata unei zile, mai exact prima zi de training a unui nou angajat, care devine într-un fel, ca şi noi, martor la toate minunăţiile ce se petrec acolo. Ryan Reynolds îşi joaca aproape-veşnicul rol de tânar guru… În acest restaurant facem cunoştinţă cu câteva tipologii – isterica, prea drăguţa, tăntăloaica, minora bună, nesimţitul, politicosul, smexy guy/young guru, psihologu’ etc. Ideea jocului benefic în viaţa omului e prezentată destul de cretin, care poate trece uneori drept amuzant şi ceea ce-ţi ramane destul de bine în cap e ca nu tre’ să superi pe cei care-ţi manevrează mâncarea (posibil sa ai dubii de fiecare dată când intri undeva să mânânci…).

gangster squadGangster Squad (2013)

Destul de bun filmul, îl recomand. Sean Pean face un rol foarte bun aici, la fel ca mai tănărul Ryan Gosling. Emma Stone e una din tinerele speranţe în care mă încred că o să ajungă acolo unde trebuie. Pe scurt, filmul ne introduce în atmosfera LA-ului anilor ’50, când mafioţii făceau jocurile oraşului.

sweet novemberSweet November (2001)

Film de văzut când deja te simţi ca un roboţel prins în rutina ta zilnică. Siropos, drăgălaş, cu actori frumoşi şi o poveste emoţionantă, e numai bun de văzut într-o seară răcoroasă, cu o cană de ceai sau o cacao cu lapte în mână.

the ides of marchThe Ides of March (2011)

Mi-a plăcut foarte tare! Jocul actoricesc, atmosfera, povestea, schimbările de situaţie. Chiar dacă poate trece ca un film plictisitor, cel puţin în prima parte, pe mine m-a ţinut în alertă şi finalul nu m-a dezamăgit. De văzut! (Îl recomand în special celor care urmăresc The Good Wife.)

hit and runHit and Run (2012)

Încearcă să ţi-l imaginezi pe Bradley Cooper blond şi cu dreduri! 😆 Poţi? Dacă poţi înseamnă că ai văzut deja filmul sau cel puţin trailerul. Filmul mi-a stârnit hohote de râs, este o comedie bună, cretinuţă (în sensul simpatic), cu un dialog foarte mişto construit şi nişte personaje super haioase.

hope springsHope Springs (2012)

Asta a fost încercarea mea de a da de o altă comedie haioasă. Nu prea am nimerit bine, pentru că subiectul mi se pare destul de dramatic – înstrăinarea în cuplu, după ani buni de căsnicie, absenţa contactului fizic şi convienţuirea ca nişte colegi de apartament.  Mi-a făcut plăcere să-i văd pe Meryl Streep şi pe Tommy Lee Jones în filmul ăsta, iar apariţia lui Steve Carell, virginul la 40 de ani, în rol de consilier de cuplu a constituit vârful comicului de situaţie.

my awkward sexual adventureMy Awkward Sexual Adventure (2012)

Diferit, dat fiind că filmul este canadian, mi-a plăcut mult. Combină destul de bine momentele comice, cu cele mai serioase. În ciuda titlului, filmul nu abundă de scene sexuale/senzuale. Nuditatea nu e gratuită, ca-ntr-n film american, iar când se… întâmplă să zicem că e într-un scop… educativ.

the hunger gameThe Hunger Games (2012)

Nu puteam să ratez primul film în care a avut rol principal Jennifer Lawrence. Ce-i drept, nu mi s-a părut că rolul ăsta-i pune în valoare cine ştie ce talent, dar cu siguranţă o să mă uit şi la următoarele părţi. Am avut senzaţia că tot filmul a fost un prolog pentru părţile sau partea următoare… Personajele sunt prea puţin creionate, fără prezentarea unei poveşti, fără substanţă şi asta m-a deranjat.

mirror mirrorMirror Mirror (2012)

Dacă tot văzusem Snow White and the Huntsman, am spus că nu poate să-mi facă prea mult rău încă un film după aceeaşi poveste. 😆 Filmul a fost susţinut în mare parte de Julia Roberts, în rolul reginei, o regină pe care am îndrăgit-o mai mult decât pe Charlize Theron, probabil datorită replicilor pline de haz şi a situaţiilor comice. Decorurile din pădure sunt de toată jena şi zăpada aia nici măcar nu pare a zăpadă, da’ ce pretenţii să ai de la un film care pare că se parodiază singur? Apariţia lui Sean Bean la final mi-a stârnit un râs isteric – săracu’… e blestemat – dacă până acum nu prea apuca finalul filmelor în care juca, aici apare fix în ultimele 5 minute!

one for the moneyOne for the Money (2012)

Prost! Prost! Prost! De la cap la coadă. Nici măcar simpatia mea pentru Katherine Heigl nu m-a făcut să fiu mai blândă cu filmul ăsta…

closerCloser (2004)

Unul din filmele mele preferate, l-am revăzut acum, după câţiva ani. Ce-i drept, nu a mai avut acelaşi efect asupra mea, dar rămâne un film bun despre viaţă, relaţii, răsturnări de situaţie şi permutări ciudate.

new year's eveNew Year’s Eve (2011)

O grămadă de nume mari într-un film mic. O promenadă. Fără aşteptări, te uiţi, dai din cap şi în două zile-l şi uiţi.

despicable meDespicable Me (2010)

Ihi, mi-a plăcut tare de tot! 😀 Animaţie foarte bună, haioasă, cu personaje conturate bine şi cu cei mai uber-mega amuzanţi minions! Mă declar fană şi aştept cu nerăbdare Despicable Me 2!

the smurfsThe Smurfs (2011)

Animaţie simpatică, dar nu s-a ridicat la nivelul celui văzut înaintea lui. Sunt fană The Smurfs de când eram de-o şchioapă, mă uitam la desenele animate şi colecţionam figurinele cu albăstrei de la Kinder Surprise. Cel mai probabil o să urmăresc şi continuarea poveştii.

shooterShooter (2007)

Foarte bun filmul, subiectul şi cum a fost tratat m-a mirat şi m-a făcut să caut mai multe informaţii. Am aflat că la baza scenariului stă romnul Point of Impact de Stephen Hunter, carte pe care sper să pun mâna cât mai curând sau cel puţin să nu uit de ea…

intouchablesIntouchables (2011)

M-a impresionat filmul acesta, mai ales că este după un caz real. Mi-a plăcut enorm cum e prezentată relaţia dintre cele două personaje principale, un domn educat, cu o situaţie materială foarte bună, tetraplegic în urma unui accident şi un tânăr problematic, care o luase pe nişte căi mai puţin ortodoxe pentru asigurarea unui trai. Legăturile care se formează între ei, modul cum comunică, cum contruiesc punţi de acces, fiecare către lumea celuilalt… datorită acestor lucruri îl recomand cu căldură.

the enghish teacherThe English Teacher (2013)

După vizionarea trailerului mi-am făcut speranţe în privinţa filmului, chiar speram să fie o comedie decentă, în schimb… e o amestecătură de comportamente deplasate fără nici măcar o motivaţie. Profesoara se culcă cu fostul student, fostul student se dă apoi la o elevă de-a profesoarei, profesoara sfârseşte prin a se îndrăgosti de tatăl fostului student… Wtf?! Şi nici măcar nu e amuzant. Pierdere de vreme.

dans la maisonDans la maison (2012)

Foarte bun, probabil ar trebui să caut mai des filme franţuzeşti. Am remarat-o în rolul mamei pe actriţa pe care a jucat-o pe Mimi (Rebecca în carte) din Bitter Moon. Filmul pune problema demarcaţiei între imaginar şi realitate. Există, nu există, cum le ţinem separate şi mai ales… de ce să nu le amestecăm?

the guilt tripThe Guilt Trip (2012)

Haios! Mi-a plăcut subiectul filmului, o călătorie cu mama, prezentarea relaţiei mamă – fiu, temerile, grijile, frustrările, bucuriile! Şi Barbra Streisand e o scumpă. Mi-a plăcut tare de ea în rolul ăsta.

the girl with the dragon tattooThe Girl with the Dragon Tattoo (2011)

Ehe, cu filmul ăsta mi s-a deschis apetitul pentru povestea lui Lisbeth! În mai am văzut şi ecranizările suedeze, nu aş mai fi avut răbdare să aştept continuările americanilor şi abia aştept să am timp pentru cărţi, pe care le-am văzut şi sunt destul de voluminoase. Pe cât de mult mi-au plăcut filmele şi povestea, presimt că romanele îmi vor plăcea şi mai mult şi deja regret că o murit Stieg Larsson înainte de a termina proiectul de cele 10 cărţi, câte îşi propusese să aibă seria.

Mulan (1998) şi Mulan II (2004)

mulan II mulanIară aveam chef de ceva uşurel şi animat. Primul Mulan mi-a plăcut tare de tot, nu mai e povestea clasică în care prinţesa aşteaptă închisă în turn să fie salvată de FF. Eroina noastră luptă cot la cot cu bărbaţii, ceea ce poate fi un exemplu pentru fetiţele mai mari şi mai mici. 😀 Din păcate, partea a II-a a fost fadă, lipsită de o poveste convingătoare…

quartetQuartet (2012)

Bunicel, haios pe alocuri, povestea unor mari muzicieni care se retrag într-un cămin destinat lor. Moşuleţii sunt foarte haioşi, o nouă reamintire a ideii că trupul se ramoleşte, dar spiritul ba.

star trekStar Trek (2009)

Foarte bun, m-a făcut să-l aştept cu sufletul la gură pe următorul pe care… încă aştept să-l văd cum se cuvine, în cinema. Poveste, efecte, personaje foarte bine construite! Mai-mai că-mi dă idei să iau seria de la începuturi…

Leave a Reply

