Filmele lunii februarie

Snow White and the Huntsman (2012)

Snow White and the Huntsman (2012)Prima reacţie, după ce am terminat de vizionat filmul a fost WTF?!? şi nu în sensul bun. Ce avem noi în filmul ăsta? Avem o Alba-ca-Zăpada cu urechi clăpauge – chiar nu am priceput de ce au ţinut morţiş să apară Kristen cu părul prins, ţinand cont că are urechile simpatice, pentru o fată normală, dar nu-s ok pentru cea-mai-frumoasă-fată-din-ţinut. Apoi o avem pe regina, frumoasă, nu zic nu, efectele sunt senzationale în scenele în care apare Charlize, dar jocul ei actoricesc mi s-a parul demn de o cizmă. Nu prea m-a convins. Şi apoi vine şi domnul vânător/un Thor murdar şi beţiv, care iarăşi, nu m-a dat pe spate cu nimic, nici cu durerea lui enormă, cauzată de pierderea soţiei, nici cu sentimentele timide pe care le nutreşte pentru prinţesă. Şi… WTF?! ce a fost cu sugerarea triunghiului amoros prinţesă/vânător/prinţ? Pot spune ca mi-au plăcut câteva efecte, cele de pe tărâmul zânelor şi trupa haioasă de pitici. După părerea mea, cea mai bună parte a filmului este aceasta. 😆 Un plus pentru filmul ăsta, pentru ca m-a făcut să vreau sa recitesc Alba ca Zăpada, ceea ce am şi facut. 😆

Sunshine Cleaning (2008) Sunshine Cleaning (2008)

Cum a stat treaba cu filmul ăsta? Voiam o comedie… şi după trailer, chiar pare amuzant! Şi tot am aşteptat să râd, să mă amuz, să scap un chichot. Degeaba. Filmul e o dramă, problemele pe care le ridică nu sunt deloc amuzante, ci sunt destul de apăsătoare şi de actualitate – drama unei mamei de a-şi creşte singură copilul, fără o figură paternă în peisaj şi dorinţa acesteia de a răzbate, drama unui tată care şi-a crescut singur fetele, după ce soţia sa s-a sinucis, drama unui băieţel supradotat din punct de vedere intelectual şi cu care profesorii nu ştiu cum să procedeze.

Transformers (2007), Transformers: Revenge of the Fallen (2009), Transformers: Dark of the Moon (2011)

Mi-au plăcut filmele, nu pentru actori, cât pentru maşini şi efecte. Personajele-maşinile mi s-au parut ca au avut construite personalităţi mai puternice şi deţineau trăsături mai bine definite decât personajele umane. Bumblebee mi-a intrat la suflet şi chiar m-a emoţionat în câteva rânduri. Pe domnul Shea-salată-de-LaBeouf l-am tolerat mai bine decât m-aş fi aşteptat, dat fiind că nu-mi este unul din actorii dragi.

Transformers (2007) Transformers Revenge of the Fallen (2009)Transformers Dark of the Moon (2011)

Easy A (2010)Easy A (2010)

Am revăzut filmul acesta pe care-l găsesc relaxant, amuzant, numai bun pentru o duminică de stat acasă sau potrivt pentru o vacanţă relaxantă. De data asta am făcut ochii mari când se menţionează în film romanul Litera stacojie de Nathaniel Hawthorne, dat fiind că mi-a fost recomandată în nenumărate rânduri. Da, Paul, o s-o citesc! 😆 Vă las aici şi cu melodia din film, ştiu că o să vă tot sune în cap, după ce o să vizionaţi filmul.

How to Train Your Dragon (2010)How to Train Your Dragon (2010)

Pentru filmul ăsta am numai cuvinte de laude! Mi-a plăcut nu foarte, ci extraordinar de mult! 😀 M-a emoţionat, am dat şi-o lacrimă, ce să mai… Eu recunosc că-s uşor de sensibilizat, şi nu-i prima oară când dau apă la şoricei la un film animat. Efectele sunt faine, dragonii – şi mai ales Night Fury – sunt foarte expresivi, fac mutriţe simpatice… Eu m-am bucurat ca un copil văzându-l, îl recomand din toată inima!

Larry Crowne (2011)Larry Crowne (2011)

Larry Crowne este un tip simpatic şi muncitor care este concediat din cauza faptului că nu are studii superioare şi nu poate avansa în firma, astfel încât din angajatul lunii ajunge concediatul lunii. Trist şi dezamăgit, reuşeşte să se remonteze şi se înscrie la facultate, unde-şi găseşte dragostea şi prieteni devotaţi. Clasica comedioară romantică, care nu-ţi dă prea mult de gândit, da’ care merge aşa de bine într-o după-amiază leneşă. De menţionat că actorii principali sunt Tom Hanks şi Julia Roberts.

Inception (2010)Inception (2010)

Am fugit de filmul ăsta vreo trei ani şi acum am spus că-i vremea să-l văd, după ce a mai trecut marea nebunie. Mi-a plăcut scenariu, actorii, şi chiar dacă nu-mi place Leonardo DiCarprio, ca bărbat, nu pot să contest faptul că e un actor bun şi abia aştept să-i văd celelalte filme. N-am putut să nu remarc faptul că apar aproximativ aceeaşi actori care joacă în seria Batman, ca mai apoi să aflu că filmele au acelaşi regizor.

The Best Exotic Marigold Hotel (2011)

The Best Exotic Marigold Hotel (2011)Alt film care mi-a intrat la suflet. Avem aici nişte domni şi doamne în vârstă care aleg ca plan de retragere India. Şi-ajung toţi într-un hotel, nu la fel de dotat şi pus la punct, ca cel din ofertă, dar suficient pentru ai noştri protagosişti încât să nu facă cale întoarsă. Ce mi-a plăcut este că fiecare are personalitea şi piticii lui şi împreună fac un mix de senzaţie. Mi-a atras atenţia că se pune problema homosexualităţii, probabil pentru prima dată într-un film (cel puţin văzut de mine), la persoanele în vârstă. Simpatic cuplu format din domnul calm şi liniştit, care vrea să exploreze frumuseştea Indiei şi a doamnei isterice şi acre, care refuză să iasă din hotel. O mai avem pe doamna văduvă, care pentru prima dată-n viaţă îşi ia un job şi alţi doi veşnici “tineri” şi îndrăgostiţi. Şi un personaj de urmărit este doamna care vine pentru o operaţie de înlocuire de şold, băbuţa care le vede şi le înţelege pe toate, cu puternice convingeri rasiste şi care ajunge să renunţe la vechile cutume. Acţiunea se petrece într-un cadru exotic, iar coloana sonoră nu este de trecut cu vederea.

Avatar (2009)Avatar (2009)

La fel ca-n cazul lui Inception, l-am tot evitat, până într-o zi de vară, când am văzut la un festival primele 20 de minute ale filmului şi mi-am promis că o să-l văd integral. Din păcate, nu l-am văzut imediat după ce mi-am făcut această promisiune, dar mai bine mai târziu decât niciodată. Mi-a plăcut lumea imaginată de James Carmeron, cadrele, efectele, totul a fost fain.

City Island (2009)City Island (2009)

Dacă v-a plăcut Silver Linings Playbook şi încă nu aţi văzut City Island, vi-l recomand cu încredere. Gradul de nebunie e cam la acelaşi nivel. 😆 Avem un Andy Garcia, cap de familie, soţ şi tată, gardian de închisoare şi actor aspirant, o Julianna Margulies (joacă în The Good Wife), aici nu prea pefectă, ca soţie şi doi plozi tembeli – fata, fostă studentă, actuală stipăriţă şi băiatul (Ezra Miller din The Perks of Being a Wallflower) mare iubitor de femei obeze. Eii, v-am făcut curioşi?

Hidalgo (2004)Hidalgo (2004)

Pentru început trebuie să lămurim faptul că Hidalgo este un caluţ. Şi cum mă ştiu eu, cam sensibilă la scenele de cruzime împotriva animalelor, iniţial am spus că nu vreau să-l văd, spunându-mi temerile. După ce am fost lămurită că nu este nicio scenă prea sângeroasă sau prea crudă, în care să fie implicaţi drăguţii de căluţi, am purces la vizionare. Filmul spune povestea unui om născut din tată alb şi mamă indiancă, cu rădăcini în două culturi, dar care simte că nu aparţine în totalitate niciuneia, iar drumul pe care-l va face alături de Hidalgo e drumul eliberării.

No Strings Attached (2011)

No Strings Attached (2011)Când eram deja spre finalul filmului, mi-am dat seama că-l mai văzusem. 😆 Şi astfel mi-am dat seama că ideea mea de a face liste şi listuţe, pentru a nu uita, nu e tocmai rea. Filmul ăsta e din categoria celor uşurele, comedioră romantică cu actori frumuşei şi drăgălaşi. Povestea ne prezintă un el şi-o ea care decid să aibă o relaţie de fuck-buddies, ea fiind medic rezident, neavând timp de o relaţie full-time, el, cu inima frântă după ultima despărţire, decide că are nevoie de sex şi doar atât. Fac un soi de regulament de ordine… interioară şi dacă vor fi sau nu în stare să-l respecte, o să vedeţi voi.

A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)

Pac-pac-pac, bum-bum-bum. Asta e varianta pe scurt. Varianta pe lung implică mai mult pac-pac şi mai mult bum-bum. În filmul ăsta, cei care conduc maşini nu au auzit de reguli de circulaţie sau măcar de  – încearcă să nu distrugi chiar toate maşinile de pe stradă ori pe lângă (sau peste care) treci – ! Altă chestie care mi-a atras atenţia, toate maşinile par că sunt făcute din material explozibil, că asta ar fi singura explicaţie pentru care toate – mă, chiar toate?! – maşinile sar în aer şi scot articifii. Per total, o mare băşină cinematografică. Aşteptam ca Bruce Willis să tăbăcească dosurile unor bad guys, dar filmul e axat aproape în totalitate pe arme de foc. Se încearcă acolo nişte dialoguri tată – fiu mai spirituale, ba ironice, ba haioase, da’ dă senzaţia că se încearcă cam prea tare şi iarăşi nu-i bine.

The Italian Job (2003)The Italian Job (2003)

Remake al filmului cu acelaşi nume din 1969, cu o distribuţie faină şi acţiunea antrenantă, chiar a reuşit să mă ţină în priză. După ce o văzusem pe Charlize în Snow White and the Huntsman, la începutul lunii, unde nu mi-a plăcut deloc, mi-a părut bine să o văd aici. Toţii băieţii care apar în film sunt nişte simpatici, mai ales Jason Statham şi Edward Norton, acesta din urmă jucând un rol negativ (nu mi-mi aduc aminte să-l mai fi văzut în rol the bad guy până acum). Filmul mi-a plăcut şi probabil o să caut să văd şi filmul din ’69.

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (2001)Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain (2001)

De nenumărate ori am vrut să mă uit la Amelie şi de fiecare dată mă simţeam nepregătită, credeam ba că nu-mi voi intra în starea necesară, ba alegeam altceva mai… altfel şi astfel l-am tot ocolit. În schimb, pot spune că sunt bună prietenă cu soundtrack-ul filmului, pe care-l ascult destul de des. Nu ştiu dacă-ţi trebuie o stare anume pentru Amelie, pentru că Amelie este o stare. Amelie este visare, imaginaţie, chip senin şi zâmbet sincer.

V-for-Vendeta-PosterV for Vendetta (2005)

După atâta visare, marca Amelie, V for Vendetta vine ca un duş rece. Ajungem într-o Anglie cam nazistă, unde totul este controlat şi manipulat. V este maestru în distrugeri cu stil şi-şi caută răzbunarea, făcând din războiul lui personal, o răscoală colectivă a trezirii la realitate a oamenilor. Alături de Evey (Natalie Portman), m-am îndrăgostit la rândul meu de V, omul fără chip, fără nume, dar cu spirit (plus o voce foarte plăcută).

Pulp Fiction (1994)Pulp Fiction (1994)

Alt film pe care voiam să-l văd demult. 😆 Şi şi-a meritat aşteptarea. Filmul abundă de dialog inteligent, plin de umor, ironii, replici spumoase. Coloana sonoră e demenţială, actorii joacă fabulos, distribuţia aleasă e de nota 20. Dacă aţi aşteptat, ca mine, aproape douăj de ani să-l vedeţi, nu mai pierdeţi timpul! Şi dacă cu Pulp Fiction mi-am făcut o oarecare idee despre Tarantino…

Django Unchained (2012)

Django Unchained (2012)… cu acest film mi-am primit confirmarea şi astfel a devenit regizorul şi scenaristul meu preferat! Nici nu ştiu de unde să încep. După rolul schizofrenicului din The Soloist spuneam că nu-l văd altfel pe Jamie Foxx şi uite cum, cu rolul lui Django mi-a dat socotelile peste cap! Christoph Waltz face un rol de milioane, fiecare replică de-a lui mi-a plăcut la nebunie; la fel ca-n Pulp Fiction, dialogul e senzaţional. Leonardo DiCaprio joacă aici un rol cam de tăntălău, care-l prinde destul de bine, iar Samuel L. Jackson, pe cât de tare l-am îndrăgit în Pulp Fiction, pe atât de tare m-a enervat aici, în rolul lui de cretin, nenorocit şi al dracu’ om ce-a fost. Şi pentru că se spune că Tarantino e un regizor “sângeros”, nu pot să spun că m-a deranjează faptul că sare ketchup din ei mai ceva decât dacă te-ai apuca să împuşti roşii; singura scenă la care am întors capul a fost cea cu câinii – eii bine, fu mai greu de digerat pentru mine, dar şi-a atins scopul. Muzica folosită e mai mult decât inspirată, n-aş fi crezut că o să aud vreodată rap pe coloana sonoră a unui film a cărui acţiune se petrece în Texasul anilor 1800 şi că o să-mi placă… Despre film ar mai fi multe de spus şi probabil tot aş simţi că nu am scris suficient. În caz că nu l-aţi văzut, să ştiţi că face parte din categoria filmelor de reratat, fără niciun fel de scuză. 😀

6 thoughts on “Filmele lunii februarie

  1. Hai sa incepem cu inceputul: Snow White stii ca mi-a placut mai mult ca tine :P, pe Sunshine Cleaning nu l-am vazut (dar il stiu asa cum stiu toate filmele de aici), seria Transformers nu-mi place (The Rock ramane cel mai bun film MIchael Bay si are 17 de ani), Easy A mi-a placut (ei bine, am o chestie ptr Emma Stone :P, iar regizorul a facut dupa un film asemanator cu No Stings Attached numit Friend with Benefits), How to Train Dragonu’ a fost bun si atat, Larry Crowne e un film placut dar usurel (regizat de insusi Tom Hanks), Inception e un film bun (nu cel mai bun al regizorului, care e fav meu, dar poti sa incerci Memento sau The Prestige si apoi mai vedem), Hotelu’ Maringold nu l-am vazut, Avatar nu m-a impresionat (se pare ca i-a impresionat pe multi dupa incasarile de la Box Office), City Island nu l-am vazut desi il aveam in vizor de mult, Hidalgo e ok (din ce mai tin minte), No Strings Attached nu mai stiu daca l-am vazut pe tot sau partial, ultimul Die Hard e rusinea seriei (nu l-am vazut si nici nu o voi face; DH 3 ramane cel mai bun ptr mine), Italian Job e ok (voiau sa faca si Brazilian Job la un moment dat ca o continuare dar a ramas in aer), Amelie e Amelie (de vazut O lunga logodna / Un long dimanche de fiançailles de acelasi regizor si cu aceeasi actrita), V e dupa o banda desenata de Alan Moore si atata trebuie sa stii, Pulp Fiction mi-ar fi placut sa-l fi inteles mai bine la nivelul la cat e de laudat, Django e se pare favoritul meu de Tarantino (le-am vazut pe toate; singurul langa el ar fi Reservoir Dogs). cam atat.

    • Ihi! 😀 Ştiu că ai o slăbiciunea pentu Emma Stone. 😛 Friend with Benefits e pe listuţă, când mai vreau chestii uşurele. The Prestige aşteaptă cuminţel de vreo lună şi cred că o să-i vină rândul cât mai curând şi cel mai probabil o să arunc un ochi şi la Memento. Avatarul l-am tot evitat, aşa cum am spus, din cauza isteriei din jurul lui. Şi Reservoir Dogs aşteaptă cuminţel să-l vizionez, la fel cum o să fac cu toate filmele lui Tarantino, că deah, e noua obsesie.

Leave a Reply

