Filmele lunii ianuarie

Din rezoluţiile pentru anul ăsta se pare că am luat-o foarte în serios pe cea cu vizionatul de filme. Mult prea în serios – am ajuns la un total de 21 filme într-o lună, ceea ce depăşeşte probabil media filmelor vizionate de mine într-un an, până acum. După cum o să se observe, nu am un sistem bine definit după care le aleg – încerc în principal să-mi rezolv marile „lipsuri” (probabil până la finalul anului trecut eram singura muritoare care nu se uitase la Lord of the Rings), dar să văd câte ceva şi din noile apariţii.

The Matrix (1999) The Matrix Revolutions (2003) The Matrix Reloaded (2003)

The Matrix (1999),  The Matrix Revolution (2003) şi The Matrix Reloaded (2003)

La fel ca şi cu LotR – probabil sunt singura muritoare care nu văzuse celebra trilogie cu Keanu Reeves în rol principal. Ideea principală a trilogiei are reminescenţe biblice – Neo este alesul, cel care aduce pacea în Zion, oraşul oamenilor, cu sacrificiul propriei persoane. Efectele speciale mi s-au părut foarte bune, pentru nişte filme făcute acum 14, respectiv 10 ani, dar nu m-am abţinut să nu râd puţin de pelerinele lor negre.

The words (2012)The Words (2012)

Este o dramă/romance spre plictisitor, dar cum am mai spus, cu actori frumoşi şi dragi mie, plus câteva replici ce îţi rămân în minte. Povestea pune şi nişte probleme mai subtile, pe care aş fi vrut să se pună accentul mai mult, măcar spre final. Însă eu m-am prins că s-a terminat filmul doar pentru că începuse să ruleze lista cu actori… Aşteptam ceva mai mult de la filmul ăsta şi personal, nu am înţeles ce rol a avut studenta interpretată de Olivia Wilde, în care-mi puneam baza că va schimba puţin firul poveştii.

50 50 (2011)50/50 (2011)

A fost porţia mea de cancer, pe luna asta. Un puşti cu toată viaţa înainte este lovit de crunta boală, ba chiar de o formă foarte rară şi destul de agresivă. Un film despre prietenie, familie, oameni care sunt alături de oameni – chiar dacă nu au habar cum să facă asta, chiar dacă sunt stângaci, uneori alungaţi, dar revin mereu.

Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)

Un film simpatic şi savuros, uşor plictisitor, la început, dar câştigă pe final! Da, finalul a fost pentru mine de milioane. La o pririre superficială rămâi cu impresia că ai de-a face cu un film în care personajele principale au probleme la masardă – ceea ce e adevărat… Pe parcurs, îţi dai seama că mai toţi au câte o ţiglă lipsă şi te simţi ca acasă. Filmul este despre oameni şi cum aleg să facă faţă problemelor – unii încercând să recupereze ceea ce cred că au nevoie, uitând că acel ceva sau cineva i-a adus pe fundul lacului, alţii pur şi simplu… dansează.

The Jacket (2005)The Jacket (2005)

Mi-a plăcut – cap-coadă. Mi-a reamintit că o decizie, o vorbă, un om au puterea de a schimba cursul lucrurilor şi că într-un fel sau altul plătim pentru orice greşeală. La final e posibil să te întrebi de ce intră unii oameni în viaţa ta şi care a fost sau este rolul lor.

The Pianist (2002)The Pianist (2002)

Porţia de drame cu evrei, pe luna asta. Un film dur şi trist. Scena care m-a emoţionat cel mai tare a fost spre final, când un neamţ îl ajută pe evreul nostru pianist. Ţi se reaminteşte mai apoi, că uneori nu ai şansa de a răsplăti binele cu bine şi că, la urma urmei, nu totul e corect pe lumea asta.

Amadeus (1984)Amadeus (1984)

În filmul ăsta ni se prezintă un Mozart genial, dar uşor… cretin, cu un râs necontrolat şi cam lipsit de maniere. Ce să mai… ajungi să-l îndrăgeşti, aşa cum îţi iubeşti pisica, chiar dacă-ţi mai frige câte o labă, din când în când. După vizionarea filmului am citit atât despre Mozart, cât şi despre Salieri, care în film e prezentat ca fiind antagonistul lui Mozart.

Bitter Moon (1992)Bitter Moon (1992)

Ecranizarea romanului lui Pascal Bruckner, Luni de fiere, este mai uşor de digerat decât romanul, aici fiind doar sugerate anumite scene care în carte ocupă pagini întregi. În legătură cu distribuţia, Mimi din film nu are nicio legătură cu imaginea pe care mi-o făcusem eu despre personajul descris în roman (Rebecca, pentru cei ce au citit), toţi ceilalţi actori fiind aleşi bine. Atmosfera este fidelă romanului, de văzut pe propria răspundere.

The perks of being a wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)

Diferit faţă de filmele cu adolescenţi, mi-a plăcut mult. Un film simpatic despre prieteni şi prietenie, despre acceptare şi despre a şti cine eşti cu adevărat. Mi-a rămas în minte o replică – „We accept the love we think we deserve.” Ezra Miller, Patrick în film, face un rol foarte, foarte fain şi de menţionat pentru pasionaţii de seriale că le avem în film atât pe Addie din Grey’s Anatomy/Private Practice, cât şi pe Elena din The Vampire Diaries.

Snach (2000)Snatch (2000)

L-am văzut într-o seară spre noapte şi-am râs atât de tare încât îmi era frică să nu-mi trezesc vecinii. Brad Pitt face un rol teribil de amuzant şi-i arde pe toţi, într-un final. Distribuţia e aleasă pe sprânceană şi chiar dacă imdb-ul mi-l încadrează la crime/thriller, eu spun cu mâna pe inimă că am râs mai mult decât la multe alte filme ce se intitulează comedii.

Ratatouille (2007)Ratatouille (2007)

Probabil cel mai popular, din listuţa mea de filme văzute în această lună, a strâns cel mai mare număr de like-uri şi pe bună dreptate. E simpatic foc acest film care se ghidează după sloganul „Oricine poate să gătească!” şi când spun oricine… includem şi aici un şobolănel.

The AvengerThe Avengers (2012)

Deschid acum un soi de cutie a Pandorei. Când am dat play la filmul ăsta nu prea avem în vedere faptul că ar fi trebuit să văd alte 6 filme înainte. Deci, pot spune, că ăsta a fost începutul vizionării unei liste nu tocmai mici de filme cu super-eroi! Nu pot însă să nu menţionez că Loki este probabil cel mai prost villain din toate timpurile – după ce că-i prins în primele 20 de minute ale filmului, la final mai este şi dus acasă de urechi de frate-su, ca un copil neastâmpărat care a făcut o boacănă. Buuun… după The Avengers (nu ştiu ce o fi fost în capul meu) au urmat apoi, într-o ordine total nepotrivită:

Thor (2011)Thor (2011)

Fratele lui Loki (ăl de spuneam mai spus că-l trage de urechi), fiului lui Odin, cu plărul bălai, cu muşchi parcă sculptaţi în piatră şi cu hormonii colcăind după luptă şi război e trimis de tătică-su într-un sejur pe Pământ, un soi de drum iniţiatic, să înveţe cum stă treaba cu pacea. Ceea ce nu calculase bătrânul Odin e că săracii muritori or să aibă puţin de furcă cu a lui odraslă, fiu de zeu şi nu tocmai firav. Notă pentru mine: de citit niţel despre mitologia nordică.

Iron Man (2008) şi Iron Man 2 (2010)

Îl aveam aici pe Tony Stark, combinaţie între Casanova şi Einstein, idolul femeilor, frumos, deştept şi cu bani, teribil de arogant şi încrezător în sine. Pe cealaltă parte, observăm că are ceva daddy issues şi este, la urma urmei, un lup singuratic. Când află că armele produse de compania lui sunt folosite de oameni nepotriviţi, decide că-i timpul să riposteze şi astfel se naşte Iron Man. Nu am putut să nu remarc coloana sonoră a celor două filme care abundă de AC/DC, aşa că acest super erou are bilă albă de la mine.

 Iron Man (2008)Iron Man 2 (2010)

Captain America The First Avenger (2011)Captain America: The First Avenger (2011)

Filmul ăsta ne aduce în timpul războiului, când erau primiţi în armată toţi cei care reuşeau să ţină o puşcă în mână cu scopul de a-i trage lui Hitler un glonte între ochi. Şi apare şi al nostru personaj principal, Steve, un pişpiriu de-un metru şi-o speranţă, dar cu o inimă şi-un curaj fantasic. Este primit în program, datorită unui doctor care vede dincolo de statura lui deloc impunătoare – şi astfel se naşte Captain America. De remarcat că-n film apare şi-unul de-al nostru, român, zic – pe numele lui Sebastian Stan, posibil să-l ştiţi din Gossip Girl.

Hulk (2003) Hulk (2003)

Nu prea m-a încântat filmul, l-am văzut doar ca să înţeleg care-i povestea cu monstruleţul verde. Ce m-a scos din sărite e că taţii prezenţi în filmul de faţă sunt fucked up rău de tot. Tăticul lui Hulk îşi trimite potăile să o facă bucăţi pe iubita fiului său – pentru a-l face pe cel din urmă să se transforme. Tatăl tipei, pe cealaltă parte, ordonă un atac asupra lui Hulk, cu fiică-sa stând la un metru de ţintă.

The Incredible Hulk (2008)The Incredible Hulk (2008)

Oook, la filmul ăsta m-am amuzat destul de tare, nu atât de mult din cauza poveştii, ci datorită distribuţiei. Vizionând destul de puţine filme până acum am ajuns să asociez actorul cu filmul (de obicei singurul) în care l-am văzut jucând, deci şi cu personajul interpretat. Aşadar, cum am văzut eu filmul? Îl avem în rol lui Hulk – verzişorul furios – pe întemeietorul Fight Clubului, în rol de prietena lui Hulk pe nimeni alta decât Arwen din LotR, iar în rol de villain pe dr. Cal din Lie to Me şi cu un speşăl guest din 300. Mi-a plăcut mai mult decât filmul din 2003.

The Soloist (2009)The Soloist (2009)

Din păcate am văzut filmul ăsta în reprize şi cred că pe ici, pe colo, am pierdut „starea” printre pauze. Jamie Foxx face un rol mai mult decât convingător, dat fiind că la momentul acesta nu mi-l pot imagina decât fiind homeless şi schizofrenic, iar scena cu Iron Man plângând… mi-a uns sufleţelul de femeie-uşor-de-sensibilizat. Cu filmul ăsta mi-am amintit că n-am habar cum stă treaba cu prieteniile dintre bărbaţi, cum funcţionează şi care-i baza ori chimia de le face aşa trainice, motiv pentru care pentru mine ţin de domeniul fascinantului (nu fantasticului, da?).

8 thoughts on “Filmele lunii ianuarie

  1. The Words il am si eu in calculator, dar mi-a cam pierut cheful dupa ce am citit parerea ta despre el :))) Noroc ca il am si pe The Perks of Being a Wallflower. Imi pun sperante in asta 😀
    Am vazut si mi-au placut The Pianist, Ratatouille si The Jacket.

Leave a Reply

